PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA DLA KLAS IV-VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ –
GEOGRAFIA I PRZYRODA
Nauczyciel Anna Czerwińska
- Nauczanie geografii i przyrody odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową dla klas IV-VIII szkoły podstawowej.
- Cele szczegółowe, rozkład materiału oraz wymagania edukacyjne na poszczególne stopnie dostępne są na stronie internetowej wydawnictwa Nowa Era https://www.dlanauczyciela.pl/zasoby/reforma-2017-szkola-podstawowa-klasy-4-8/geografia/planeta-nowa/?f:10[0]=21 .
- Sprawdzenie wiadomości następuje po każdym omówionym dziale podręcznika. Obejmuje treści podręcznika, zeszytu ćwiczeń, zeszytu ucznia oraz dodatkowych materiałów przekazanych przez nauczyciela.
- Sprawdzenie wiadomości odbywa się w formie pisemnej bądź ustnej. Dopuszcza się także inne formy zaliczenia np. wykonanie projektu itp.
- Forma i termin zaliczenia działu zostają ustalone przez nauczyciela i przedstawione uczniom
z minimum tygodniowym wyprzedzeniem. - Ocenę ze sprawdzianu można poprawić w ciągu maksymalnie 2 tygodni od jej otrzymania.
- Poprawiać można ocenę niedostateczną i dopuszczającą.
- Osoby nieobecne w dniu sprawdzianu bądź zaliczenia zobowiązane są zgłosić się do nauczyciela w możliwie najszybszym terminie w celu ustalenia daty zaliczenia zaległego sprawdzianu (nie dłużej niż 2 tygodnie od powrotu do szkoły). Osoby, które tego nie zrobią otrzymują ocenę niedostateczną.
- Kartkówki i odpowiedzi ustne z 3 ostatnich lekcji mogą się odbyć bez wcześniejszej zapowiedzi nauczyciela.
- Uczeń ma obowiązek mieć na każdej lekcji podręcznik, zeszyt ćwiczeń i zeszyt ucznia. Brak zostaje odnotowany – trzykrotna adnotacja skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Podobnie jest z zadaniami domowymi.
- Aktywność nagradzana jest „plusikami” – zebranie 5 „plusików” skutkuje otrzymaniem oceny bardzo dobrej.
- Ocena semestralna nie jest średnią arytmetyczną z ocen cząstkowych. Ocena roczna wynika
z ocen z obu semestrów. - Sprawdziany i testy z poszczególnych działów przechowywane są przez nauczyciela do końca roku szkolnego. Kartkówki oddawane są uczniom. Uczeń jest zobowiązany wkleić kartkówki do zeszytu tak, aby rodzice mieli do nich dostęp. Sprawdziany i testy udostępniane są do wglądu rodzicom tylko w szkole. Nie wydaje się prac do domu.
- Dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymagania są dostosowywane zgodnie
z zaleceniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. - Kryteria oceniania prac są zgodne z wewnątrzszkolnymi zasadami oceniania:
100% - 95% celujący
94% - 85% bardzo dobry
84% - 70% dobry
69% - 51% dostateczny
50% - 30% dopuszczający
29% - 0% niedostateczny
16. Uczniowie zostają zapoznani z powyższymi punktami na pierwszej lekcji, a rodzice na pierwszym spotkaniu z rodzicami.